CORONA (PREDRAG PEĐA MILJKOVIĆ) REČI MOGU DA MENJAJU SVET

Hip hop je način života, bunt… tamo gde su ljudi tlačeni, mučeni, tamo gde nije bilo slobode… javljao se rep. Neki njegove početke vezuju za ropstvo u Americi kada su crnci uz logorsku vatru pričali o svom jadu uz improvizovane instrumente. Ali, oficijalno mišljenje je da se njegovi počeci vezuju za sedsamdesete, odnosno osamdesete godine u Njujorku.
Sada je rep u SAD i svetu – mainstream. Kod nas, uprkos plodnom tlu za rep, mainstream su “zvezde” Granda. Međutim, neki klinci ignorisanje medija i loš odnos prema njima vide kao šansu da pokažu da se može uspeti, upkos svemu. Internet kao novi medij je, sve što je tim klincima, potrebno. Corona, tj. Predrag Miljković je svoju šansu za uspeh pronašao baš tu… njegovu muziku u proseku vidi preko million ljudi, a klinci gladno gutaju sve što Corona uradi. Album, treći po redu,” Gethoven” odlučno prolazi kod publike… ali kako kaže Peđa, ne slučajno, u njega je uloženo mnogo rada. Kako ga je rep pronašao, kao i, šta je važno , za Put u Art govori  Predrag Peđa Miljković.

Pre nego što krenemo sa pitanjima o tome šta Corona trenutno radi i koji su Vam planovi, bilo bi dobro da ljudima  približimo rep muziku tj. hip hop. Koliko  je meni poznato hip hop nije  samo muzika, to je način života… iako se odnosi na muzičku formu on je  svojevrsni kulturni pokret. Koliko se život rep muzičara promeni kada postane deo te kulture?
I ko  je Predrag Miljković bio pre hip hopa a koje je sada? Možda  sam u zabludi ako mislim da je promena neminovna…

Predrag Peđa Miljković: U mojoj kući  se slušala neka  druga  vrsta muzike … zato imam osećaj  da sam rođen sa rep muzikom u krvi. S obzirom da sam se po prvoj dobijenoj kaseti (koju sam dobio od ujaka  sa osam  godina) odmah stopio sa repom, nisam  imao puno  vremena da pre toga iskusim  neke druge muzičke  pravce. Kasnije sam samo sve dublje  I dublje ulazio u istraživanje repa pa i same Hip Hop kulture i to me je potpuno zaposelo.
Predrag Miljković je uvek bio Hip hoper  samo se nisam bavio rep muzikom, tako da u tom smislu promena nije bilo.
Inače, do skoro sam se aktivno bavio košarkom. Student sam Fakulteta sporta  i  Fizickog vaspitanja u Nišu, s obzirom da sam na samom kraju studija očekuje me  i diplomiranje.

Izvesno  vreme si proveo u Njujorku, tvz. kolevci hip hopa. Šta čovek sa ovih prostora doživi kad se nađe tamo  i kako to utiče na ono što stvaraš?
Ja sam veliki avanturista po prirodi. Mnogo sam putovao I obišao stvarno veliki broj metropola ali ono što vam New York pruži za 24h mislim da ni jedan drugi grad ne može za 24 godine.
Jednog dana sam , recimo, na ulici naleteo na Travie McCoy-a (frontmengrupe Gym Class Heroes) koji je baš u to vreme eksplodirao sa pesmom Billionaire ft. Bruno Mars. U razgovoru sa njim imao sam priliku da vidim svu jednostavnost koju tako velika zvezda ima…
Od  prvog iskoraka na NjuJorški beton sve deluje kao da ste deo neke popularne serije, svaki deo grada je nova sezona, svaki metro ,stanica nova epizoda .Svaka ulica priča za sebe.
Neopisivo, jednostavno se mora  doživeti.
Za mene konkretno, najvažnija  stvar koju sam tamo naučio je da ceniš ono što stvaraš i veruješ u to da svaka  prava umetnost  pre ili kasnije nađe  svoju publiku.
Prosto, New York te na svojstven način natera da veruješ da sve što si mislio da je nemoguće u stvari – moguće.

Svuda gde je čovek ugnjetan, nesrećan, obespravljen pojavljuje se potreba za repom… reklo bi se da smo mi idelana sredina za nastanak te muzike…jesam li u pravu? I šta najviše muči klince ovde  i  sada?

Socijalni problemi u društvu su raspalii vatru u čoveku za nekom promenom. Srbija kao i zemlje ex Yu su svakako veoma  plodno tlo za rep muziku s obziromna  na to kroz šta smo prošli I kroz šta  još prolazimo. Ja sam od prvog kontakta sa rep muzikom svako  rešenje, bilo kog problema, nalazio upravo u njoj. Tako da je to jedna, slobodno  mogu da kažem, uzajamna jubav koju pružamo jedno drugom svih ovih godina.

Corona uzima sve više prostora i ima sve veći broj publike… što je jako zanimljivo s obzirom da Vam nije dat medijski proctor… kako se to desilo? Kako su  ljudi otkrili Coronu?
Preko Interneta…Internet je taj koji je dao priliku ljudima koji nisu medijski eksponirani da pokažu šta znaju I mogu.. Tako je bilo i sa mnom. Ljudima se dopao  moj stili smatram da je taj put do popularnosti najrelavantnijij jer me niko nije nametnuo publici …već je ona sama odlučila da prati  moj rad.
Sarađujete sa Rimskim, album “Gethoven”, prolazi odlično, kakvi su Vam planovi I šta  još možemo  očekivat od Corone?
Sa Rimskimsam  sam,pre svega,ortak (već dugi niz godina. ) On, ja kao I Filip-One Music, Petar-Kacket Dole I Dundja smo osnivači i prva petorka sada već poznatog brenda Kacket Dole Mafia.
Album Gethovenje moj  je treći solo album. Prolazi izvanredno I da ne budem lažno  skroman ništa manje nisam ni očekivao ako uzmemo u obzir koliko smo truda uložili u njega.

Nisam čovek koji pravi planove I sve ovo je došlo  kao nagrada  konstantnog rada ali bez nekih velikih planova. Nastavljam da radim kao I do sada a možete sigurno očekivati bar 2-3 spota do kraja  godine od strane Kacket Dole ekipe a verujem I brdo singlova.

Reči su vaše “oružje” da li se slažeš da reč može promeniti svet?

Apsolutno se slažem… Zato I posao kojim se bavim nosi veliku  odgovornost  jer ljudi bukvalno žive kroz naše pesme.

Reperi u SAD-u su vrlo bogati… da li se to kosi sa prvobitnom idejom prvih repera ili to je su neki ciljevi kojima svi reperi  teže..skupi automobili, lepe  devojke, luksuzne vile…

Posao i zadovoljstvo je ogroman uspeh. 
A to da li se veliko  bogatstvo kosi sa prvobitnom idejom prvih  repera?! Verovatno da, ali  je rep doživeo veliku ekspanziju I predstavlja jedan od mainstreamova današnjice tako da nemam ništa protiv pravljenja rep muzike za novac ako je   finaln iproizvod dobar.
Ipak ne mogu generalizovati da su svi reperi bogati ali mislim da je cilj svakakog od nas da naplati ono što voli da radi I ono što najbolje radi.

Kako rep muzičari žive ovde?

To zaista zavisi od toga koliko su posvećni  svojoj muzici I stvaralštvu, kao i da li kvalitetno rade svoj posao. 

Tanja Petrović Miljković